Brugtgrej.dk
Forside  |   Ny annonce  |   Forum  |   Nyhedsmails  |   Om brugtgrej  |   Kontakt Brugtgrej
217 online brugere
3008 online annoncer
SælgesKøbes

GLS

Denne tråd er lukket for nye indlæg

#1  07/09-11 20:26
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Jeg vil lige dele en lille historie fra det virkelige liv med jer.

Jeg har solgt 2 håndradioer til en mand i Skanderborg.
Læste på et tidspunkt at GLS var bedre og billigere end Post dk.
Jeg tænkte, ja det kunne jo godt være. Men det fortrød jeg godt nok bittert.

Jeg indleverede pakken i GLS pakkeshoppen i Bilka. Betalte de 60 kr. og troede at alt var godt.

Fire dage efter ringede min telefon kl. 06.15, det var GLS der spurgte om jeg havde sendt en pakke til Skanderborg. Det kunne jeg jo bekræfte. Han fortalte så at de ikke kunne udlevere pakken til modtageren da den manglede en stregkode. Chaufføren ville ikke aflevere pakken uden stregkoden fordi så fik han ikke penge for det. Men den venlige GLS mand lovede at løse det og modtageren skulle nok få sin pakke.

Jeg sendte en mail til køberen og fortalte ham om problemerne, men jeg troede jo at alt var iorden.

Det var det ikke, GLS havde også ringet til ham, samme morgen og fortalt at pakken ikke kunne udleveres. Køber har nu ringet til GLS utallige gange for at få pakken, men nu er den blevet væk. I Skanderborg siger de at den er sendt til Kolding, Kolding siger de ikke har modtaget den og ingen vil gøre noget ved det.
Jeg hat talt med Bilka, hvor jeg indleverede pakken, de kan ikke hjælpe da de "kun" er indleveringssted.Jeg overtalte dog Bilka til at kontakte GLS da det jo var Bilka der havde lavet fejlen - de havde glemt at sætte en stregkode på pakken.
Men det har ikke hjulpet.
Alle vasker hænder og pakken er væk.
Vi oplever en sindsyg dårlig kundeservice fra GLS. De ringer og siger at pakken er klar til udlevering, men mangler en stregkode. Lover at løse det men formår at miste pakken inden da.
Det er første og sidste gang jeg har brugt GLS. De 20 kr. jeg sparede er jo helt til grin.
Har sendt mange pakker med Post dk i tidens løb og jeg har ALDRIG oplevet noget lignende.

Nu er det 14 dage siden jeg sendte pakken, hvornår mon køberen modtager den?

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

Redigeret 07/09-11 20:27
#2  07/09-11 21:32
oz1ian, Leif Pindstrup

Indlæg: 1997
Svar til #1:
TJa.... Sure lærepenge.....
Jeg har heldigvis kun døjet med dem som modtager.....
krøllet en parabol i 2 mm stålplade.
bakket ind i min postkasse 2 gange. Ingen erstatning
5 dage om en expresspakke fra Kolding..(i personbil incl tissepause er køreturen under 2 timer)
Mange af deres biler kører afsindigt tosset...

#3  07/09-11 21:57
Max
Indlæg: 894
Svar til #1:
Jeg sendte mandag en lille radio som pakke til fyn, brugte Post DK, de tog 60 kr for det, og tirsdag havde modtageren så radioen :)

#4  07/09-11 21:58
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #3:
Ja som jeg også skrev.
Jeg bruger Post dk igen.
Aldrig mere GLS.

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#5  07/09-11 22:30
søren/oz4zat
Indlæg: 701
Svar til #1:

Måske kunne du lægge din klage på trustpilot.dk og så sende chefen i Bilka og direktøren for GLS en link.
Bilka-chefen kan du jo bede om at tale med ansigt til ansigt - sørg for at komme når der er mange kunder og at flest muligt hører dit brok.
Om det er Bilka eller GLS der hænger på den er DIG uvedkommende - det skal du holde fast i.(jeg går ud fra at du har en kvittering på pakken ?)
Jeg har brugt GLS nogle gange og har kun gode erfaringer - hvilket ikke ubetinget gælder Post.dk

----------
Glemmer du - så husker nettet - bit for bit.
færdes også på http://rdeforum.dk

#6  08/09-11 00:08
J. Nielsen oz1iwt
Indlæg: 153
Svar til #1:
Tja jeg bruger omtalte firna og har aldrig haft problemer med dem. omvendt PT smider pakkerne ind over hegnet her, eller eftetlader dem i min carport eller andre steder er det måske bedre ??????????

#7  08/09-11 05:40
OZ1CT Bent Andersen

Indlæg: 133
Svar til #1:
Jeg bruger 99% af alle forsenderser med GLS
og har aldrig haft klager på deres service...
indlevere i den lokale Block-buster og wupti kunden har
pakken indenfor 2-3 dage herfra Bornholm.

#8  08/09-11 07:21
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #1:
Hej Mical
Du som afsender af pakken , du må have fået en kvtering da du afsendte pakken i Bilka der er en stregkode og en talrække på . Du skal kontakte GLS kundeservise www.gls.dk
Og der er erstatning på , den er forsikret op til kr. 2000.00 , hvis du har en kvitering

Held og lykke Bjarne de oz3n

----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

#9  08/09-11 07:38
J. pedersen
Indlæg: 228
Svar til #1:
nu er det jo også ens eget ansvar at kontrollere ens returslip har en stregkode mv.

sender mindst 20pakker om ugen med GLS og har til dato haft maks 3 problempakker og, det var grundet modtager ikke var hjemme til at modtage pakken

men næste gang du evt. indleverer ved GLS så udfyld selv sedlen det gør man næsten alle andre steder i pakkeshopperne - derved er du garanteret at du har påsat sedlen og klistermærket med stregkoden på og, reglerne er sådan at shoppen SKAL kontrollere sammen med dig :)

#10  08/09-11 17:07
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #9:
Hmm, forstår ikke rigtigt den første sætning.

Hvordan pokker kan det blive mit ansvar at der er stregkode på pakken???

Jeg indleverer en pakke til GLS, betaler prisen og det er det.
Hvordan deres procedurer er rager da mig en papand.

De skulle vel kontrollere at alt er ok inden de sender pakken videre i deres system??

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

Redigeret 08/09-11 19:31
#11  09/09-11 07:42
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #10:
Mical læs nu hvad der står i #8

De oz3n

----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

Redigeret 09/09-11 07:43
#12  09/09-11 09:38
Lars Philipson oz3lph

Indlæg: 409
Svar til #9:
hvordan kan det være afsenders pligt at sørge for at parpir er rigtigt udfyldt når det er pakkeshoppen der udfylder dem.????

Og så er der stor foreskel på om du er erhvervsdrivene eller privat du må jo være erhverv med alle de pakker du sender i ugen.

har iøvrigt også selv haft flere problemer med gls bla at de har sagt de ikke kunne finde adressen selv om den er over 40år gammel med chauføren havde ingen kort og gps?? og hvis jeg ville have min pakke kunne jeg køre 10km for at hente den for de ville ikke komme tilbage med den.Det kan ikke kaldes kundevenlig.

----------
Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH
TLF:31206690

Redigeret 09/09-11 09:45
#13  09/09-11 11:20
FINNI SYNDERGAARD

Indlæg: 1761
Jeg har også brugt GLS og har ikke haft de store problemer.
Hvis vi vil have et alternativ til postdk bliver vi nødt til at hjælpe lidt til.
Vi sparer trods alt 20,- hver gang vi sender en pakke.
Det er ofte unge piger der står bag disken i en pakkeshop.
Og de ikke altid orienteret om hvordan det virker.
Derfor er man nødt til selv at kontrollere at ens pakke er korrekt registreret.
Jeg har selv prøvet at klage til kundeservice og fået et komplet ubrugeligt svar. Efter at have bøvlet lidt med dem blev jeg opfordret til at ringe til et bestemt tlf. nummer og der var helt andre toner og stor ærgelse over at der ikke blev svaret ordentlig fra kundeservice.
Der blev spurgt ind til klokkeslet o.s.v. i et forsøg på at finde "synderen"
Så der sidder åbenbart nogle i GLS der er seriøse.
PS. Mit problem var at jeg ikke kunne se min pakke i track and trace,
men den nåede godt nok frem dagen efter.

MVH OZ5ZI


Redigeret 09/09-11 11:29
#14  09/09-11 12:18
Max
Indlæg: 894
Svar til #10:
Fordi der står dette i GLS forretningsbetingelser:

3.1 GLS’ kunde er ansvarlig for tilstrækkelig og forsvarlig emballering samt mærkning med fyldestgørende label pr. pakke. Kunden skal være opmærksom på, at pakker, der er strappet eller tapet sammen, og kun har én label, ikke erstattes, hvis de kommer fra hinanden. I så fald erstatter GLS kun den pakke, der har labelen på. GLS laver ikke kontrol af emballage og erstatter ikke beskadigelser, hvis det efterfølgende vurderes, at emballeringen ikke var tilstrækkelig og forsvarlig.

#15  09/09-11 23:59
Martin Brøsted

Indlæg: 531
Svar til #9:
Nu har jeg selv været i transport branchen i 20 år og det er ganske rigtigt afsenders ansvar at der er afsender og modtager adresse på pakken men det med stregkoder er altså bare ikke afsenders problem, det er i dette tilfælde GLS eller i dette tilfælde måske nærmere forretningen hvor han har indleveret pakken.Som jeg har forstået det kunne den ikke udleveres på grund af manglende stregkode på pakken, og det er altså ikke kundens problem at transportøren klokker i den.Senest ved afhentning af pakken på terminal som pakken har været forbi, burde den være stoppet af chaufføren som hentede den.Da han ikke kunne scanne den for at aflevere den, har han selvsagt ikke kunne scanne den for at tage den med i bilen.Alle pakker der kommer forbi terminal bliver scannet når de kommer ind og igen når de skal ud derfra.Sådan fungere det(når det fungere).

73 de OZ2SYV / Martin

#16  10/09-11 08:52
Michael Kielstrup
Indlæg: 38


Redigeret 13/09-11 21:38
#17  10/09-11 08:52
Michael Kielstrup
Indlæg: 38
.


Redigeret 13/09-11 21:40
#18  10/09-11 13:47
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Naturligvis er det afsenders pligt at sørge for at pakken er forsvarlig pakket og forsynet med modtager og afsenderadresse.

Men om der er stregkode på er IKKE mit problem.

Pakken er forøvrigt stadig ikke fundet og Bilka/GLS ringer ikke tilbage.

Så GLS har 100% en kunde mindre.
Selvfølgelig kan en pakke blive væk, det sker for alle transportører,det der er det groteske i denne sag er at de INTET gør ved det.
De svarer ikke på henvendelser og påstår næsten at man lyver når man kontakter dem.

Mon den nogensinde dukker op?

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#19  10/09-11 17:01
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #18:
Tja!! læs lige svar til dig #8

oz3n de Bjarne


----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

#20  10/09-11 17:36
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #19:
Hmm, det har jeg gjort.

Men det ændrer jo ikke noget.
Jeg har en kvittering men uden stregkode, det er jo det der er problemet.

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#21  10/09-11 22:42
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #20:
Har du mulig hed for at scande den og sende den til mig ?

helsinghof@dbmail.dk

oz3n

----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

#22  11/09-11 10:21
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #21:
Hvorfor skulle jeg det??

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#23  11/09-11 10:33
Thomas Bang Christensen

Indlæg: 26
Svar til #20:
Det gør jo ikke noget at man selv er lidt fremme i skoene.
Post Danmark bruger jo også stregkoder og når du så får en seddel uden bør der jo ringe en klokke eller ??

----------
Mvh / vy 73
Thomas OZ1TBC

#24  11/09-11 12:06
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #23:
Da jeg indleverede pakken spurgte jeg om alt var som det skulle være, det var jo første gang jeg brugte GLS.
Og jeg fik svaret, Ja alt var iorden.

Skulle jeg så insistere på at det ikke var det??
Jeg kender jo som sagt ikke deres procedurer.
Lad nu være med at lægge skylden over på mig, det er GLS der ikke har opfyldt deres forpligtelser, ikke mig!!!

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#25  11/09-11 12:16
J. pedersen
Indlæg: 228
Svar til #24:
er stadig dig som kunde der skal kontrollere om den vare du har fået er korrekt - lidt som med din kassebon er det dit ansvar at sørge for du ikke betaler for meget eller det er måske ekspedientens ansvar hos dig eller ?

#26  11/09-11 12:21
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #25:
Noget værre sludder.
Du kan ikke sammenligne en konkret ting som en kassebon med dette.

Jeg har ikke købt en fysisk vare jeg kan kontrollere er til stede, men jeg har købt en ydelse! Den ydelse er det op til GLS at levere, den har jeg ingen indflydelse på.

At deres systemer ikke stopper en pakke der ikke er korrekt mærket er deres problem ikke mit. Hvis den var blevet stoppet allerede ved afhentningen kunne det jo være løst inden det gik helt i Anders And.

At du er glad for GLS og gerne forsvarer dem er jo helt dit valg, men der ændrer ikke på det faktum at de har klokket i det. Og nu ikke vil tage ansvar for det!

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

Redigeret 11/09-11 12:22
#27  11/09-11 12:23
OZ1KNJ

Indlæg: 1170
Svar til #24:
Jamen har du ikke forsikring på pakken pr. automatik, når du sender med GLS ?

For så skal du jo bare have de penge pakken var værd - dem skal GLS vel betale ??

Hilsen Per

----------
mvh. Per

#28  11/09-11 12:44
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #27:
Jo det er den sikkert.
Men det kræver jo at de kommer ud af busken, lige nu er de som en struds. De gemmer sig og svarer ikke på mine henvendelser.

Men Mandag morgen får de kærligheden at føle, så hænger jeg i telefonen indtil de kommer med en løsning.
Nu er jeg godt træt af dem.

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#29  11/09-11 12:59
Lars Philipson oz3lph

Indlæg: 409
Svar til #23:
du kan heller ikke samligne post dk og gls ved post dk sider stregkoden på den store label hvor modtager og afsender er skrevet ved gls er det løse stregkoder de klæber på kassen og uden nogen form for tvivl så er det gls der hænger på den.også i en evt sag.

----------
Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH
TLF:31206690

#30  11/09-11 13:01
Lars Philipson oz3lph

Indlæg: 409
Svar til #22:
prøv at sende det til ham der kan jo ikke ske andet end han måske har nogle tråde at trække i som han ikke vil uddybe her ellers prøv at ringe eller sende en pm til ham

----------
Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH
TLF:31206690

#31  12/09-11 05:59
Thomas Bang Christensen

Indlæg: 26
Jeg har masser af adresse label liggende og kan da bare skrive et navn på og så sige at jeg har sendt en pakke og tro at alt er i skønneste orden.
For hvis du har kvitteringen er der jo ikke nogen tvivl om rigtighed til at få erstatning for din forsendelse.
Det er da bare at scanne det hele ind og sende det til Kolding.

----------
Mvh / vy 73
Thomas OZ1TBC

#32  12/09-11 06:57
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #22:
Det gæler jo om at lave en lang tråd , som du kunde løse med en alminlig brev med den kvitering ,sendt med Post Danmark
GLS skal jo have mulighed for at sætte sig ind i problemet og ikke telefon BROK
Du spiler din tid , og anders også

Bjaene de oz3n


----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

#33  12/09-11 16:24
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 569
Svar til #32:
Hej Bjarne
Nu er det jo ikke noget jeg vælger, hvor lang tråden skal være.

Men hvordan ved du det kunne løses med et brev?
GLS har jo ikke været interesserede i at løse det.
Det er vel ikke BROK som du skriver, at ringe till deres kundeservice med et problem som de har skabt?

Er du andat i GLS? Man skulle næsten tro det.

Men hvis du synes jeg spilder din tid, lad dog være med at kommentere i tråden, det er DIT valg.

Men ikke mere om denne sag herfra, der et vist for mange GLS ansatte ;-)

----------
Mvh.
Michael
OZ1JZS / OZ6MR

#34  12/09-11 16:44
Bjarne Friis v Helsinghof

Indlæg: 711
Svar til #33:
TJA !!

----------
Bjarne de oz3n

CW-Nørd til fingerspidserne.
Medlem af EDR sIden 1966
www.helsinghof.com

#35  12/09-11 20:27
Jackie Larsen

Indlæg: 276
Svar til #16:
Hold da mund, hvor er dette indlæg under lavmålet.

#36  12/09-11 21:04
oz1ian, Leif Pindstrup

Indlæg: 1997
Svar til #35:
jackie... Måske nok lavt.... Men det passer på mange i diskount transportfirmaer..
Det har dog ikke meget at gøre med den sag der diskuteres... Her er det ikke det kørende personel... men de som sidder på kontorene..

Denne tråd er lukket for nye indlæg